Szkatułka z głosami słów

pudelko

W „Pudełku“ Miron Białoszewski to poeta, guślarz, aktor i performer w jednej osobie.

Miron Białoszewski uważał, że poezję trzeba mówić na głos, bo wiersz ma „iść do słuchu“. Nagrany na taśmę klasyczny tekst „Dziadów“ Mickiewicza posłużył mu do odprawienia czegoś w rodzaju osobistego, poetyckiego obrzędu. „Pudełko“ Nettheatre w reżyserii Pawła Passiniego jest ucieleśnieniem świata tej stworzonej słowem, niewidzialnej wspólnoty z Mironem – Guślarzem-Gustawem, poetą i performerem w jego centrum.(…)

Niezwykłe spotyka się z potocznym, roztańczone, ekstatyczne dusze wirują w towarzystwie starego, pudełkowatego grundiga, prl-owskich stołków i pisarza ubranego jedynie w spodnie od piżamy oraz szlafrok…
Tak też chyba można traktować „Pudełko“ – jak zaproszenie do wnętrza tego melodyjnego rytuału, który Miron, poeta-performer odprawia z kolei w pudełku domowego teatru.(…)
Sylwia Hejno, Kurier Lubelski, 6.02.2017

Czytaj więcej


Zobacz również

Polityczność współczesnych praktyk choreograficznych

07.02.2017
Seminarium Centrum Performatywnego będzie okazją do udziału w próbach Xaviera Le Roy. Na zgłoszenia czekamy do 15 lutego

International Network for Contemporary Performing Arts: zgłoszenia

07.02.2017
IETM to sieć instytucji i organizacji z całego świata działających w obszarze sztuk performatywnych (teatr, taniec, cyrk, tba, nowe media).

FreshMail.pl