IX Maat Festival: rezydencja Renaty Piotrowskiej-Auffret

Kolejną rezydentką tegorocznej edycji Maat Festival – Ciało narodowe jest Renata Piotrowska-Aufferet. W swojej nowej pracy „Wycieka ze mnie samo złoto” bada kwestie związane z macierzyństwem i posiadaniem dzieci.

Artystka opiera się zarówno na osobistej historii, jak i na narracjach innych kobiet, by podążyć za kobiecym pragnieniem posiadania dzieci poprzez sieć polityk reprodukcji, rozmaitych obietnic, ideologii i prób ich wykorzystywania. Przygląda się relacjom między życiem prywatnym a zawodowym. Jak dużo inwestujemy w pracę i życie? Jaką wartość nadajemy temu co produkujemy i reprodukujemy w celu spełnienia osobistego pragnienia? A w pracy, w sztuce? Jak daleko możemy się posunąć? I dlaczego?

Pragnienie, by urodzić dziecko, wydaje się oczywiste: jest silne i nie podlega wątpliwościom. Co jednak, jeżeli pragnienie to zostaje odrzucone, podlegając jednocześnie kategoriom prawa?

koncepcja, choreografia: Renata Piotrowska-Auffret; dramaturgia: Bojana Bauer; wykonanie:Renata Piotrowska-Auffret i goście; współpraca: Karolina Kraczkowska, Ola Osowicz; muzyka: wybór Renata Piotrowska-Auffret i goście; produkcja: maat Festival 2017 Ciało Narodowe
Fundacja Burdąg (projekt Centrum w Procesie); Partner: Nowy Teatr, Wawerskie Centrum Kultury
Spektakl jest finansowany przez Urząd Miasta st. Warszawy pod roboczym tytułem „Miłość. Ćwiczenia i wariacje“

Renata Piotrowska-Auffret – choreografka i performerka; w swoich pracach wykorzystuje narzędzia tańca współczesnego (zwłaszcza jego nowych nurtów), sztuk performatywnych i teatru. Konfrontuje choreografię z myśleniem konceptualnym. Ma na swoim koncie spektakle: „Teraz” , „Tańcząc z Wrogiem” ; seria UNKNOWN, break SZTUKA WOJNY”, „UNKNOWNS.SEANS”, film taneczny „Inside”, „The Forest”_work in progress, „Śmierć. Ćwiczenia i wariacje“ . Jej spektakle: “Tańcząc z Wrogiem” i “Unknown” były prezentowane podczas Polskiej Platformy Tańca. (2008, 2010). Realizowała projekty w instytucjach takich jak CSW Zamek Ujazdowski, Galeria Zachęta, Nowy Teatr, Teatr Studio, Instytut Teatralny, Art Stations Foundation z Poznania, CK Zamek w Poznaniu, Centrum Choreograficzne w Montpellier, Narodowe Centrum Tańca w Paryżu, Scena Narodowa w St. Brieuc. Piotrowska pracowała również z reżyserami teatralnymi tworząc choreografie do spektakli dramatycznych (Maria Kwiecień, Ewa Piotrowska, Konrad Dworakowski). Piotrowska jest absolwentką magisterskiego programu choreograficznego ex.e.r.ce w Montepllier (Francja) i Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza. Kilkukrotna stypendystka Instytutu Adama Mickiewicza, Art Stations Foundation oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (program “Młoda Polska” / 2010; “Stypendium Ministra” /2013). W latach 2007-2011 prowadziła regularne zajęcia z improwizacji, kontakt improwizacji i świadomości ciała w Warszawie oraz warsztaty w Polsce i zagranicą. Autorka programu edukacyjnego „Mam ochotę na taniec” (Teatr Ochoty w Warszawie), który zakłada łączenie teorii tańca z zajęciami praktycznymi.

MAAT FESTIVAL jest pierwszym rezydencyjnym festiwalem w Polsce, który zapewnia laboratoryjne warunki pracy zaproszonym tancerzom. Wspólnie z artystami będziemy przyglądać się ich procesowi pracy studyjnej, aby na koniec roku spotkać się w wspólnej przestrzeni prezentacji.


MAAT FESTIVAL 2017 – „ CIAŁO NARODOWE ”
organizator: Towarzystwo Edukacji Kulturalnej w Lublinie
współorganizator: Centrum Kultury w Lublinie
idea, koncept, kurator programu: Tomasz Bazan; produkcja: Joanna Kolstrung i Arkadiusz Sławek; współpraca: Karol Rębisz, Tomasz Fabiański, Maciej Rukasz, Małgorzata Drozd


Projekt dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Projekt współfinansowany przez Centrum Kultury w Lublinie


Zobacz również

Rozpoczyna się IX edycja Maat Festival

14.04.2017
Pierwszą rezydentką edycji "Ciało narodowe" jest Anita Wach.

Punkt Zero: Łaskawe z nagrodą za najlepszą scenografię

26.04.2017
Festiwal Scenografii i Kostiumów "Scena w Budowie"

Bracia Karamazow – nowe tłumaczenie Cezarego Wodzińskiego

05.10.2017
Nowe tłumaczenie najbardziej znanej powieści Fiodora Dostojewskiego autorstwa prof. Cezarego Wodzińskiego.

Próby z Dostojewskim i inne wykłady lubelskie

24.10.2017
Z inicjatywy Janusza Opryńskiego i dzięki uprzejmości żony prof. Cezarego Wodzińskiego, publikujemy zbiór notatek do wykładów, odnalezionych w jego prywatnym archiwum.

FreshMail.pl