neTTheatre / Teatr Maska w Rzeszowie

#chybanieja

19:00 – 2019-10-08 – Sala Widowiskowa – 20/30 zł

Obciążony ładunkiem stereotypów, ale też dający możliwość pokazania wielu aspektów człowieczeństwa. Artur Pałyga i Paweł Passini chcą spojrzeć na postać Judasza z wielu stron.

Punktem wyjścia dla pracy twórców były różne warianty opowieści biblijnej. W publicznej pamięci została relacja ewangelisty Mateusza, który pisał, że Judasz zwrócił srebrniki kapłanom, po czym się powiesił. Piotr w Dziejach Apostolskich pisze, że Judasz żadnych pieniędzy nie zwracał, kupił za nie ziemię i zginął w wypadku. Z kolei jeden z ojców Kościoła, Papiasz, twierdzi, że Judasz roztył się tak bardzo, iż nie mógł przejść tam, gdzie wóz swobodnie przejeżdżał.

Skąd te różne wersje? Dlaczego wyparliśmy inne świadectwa? Jak wyglądała rzeczywistość? Jak mogła wyglądać? – zastanawiają się twórcy.
W ich spektaklu historia Judasza przewija się jak srebrna nić pośród współczesnych sytuacji zdrady.

Po spektaklu zapraszamy na spotkanie z twórcami, które poprowadzi Jacek Wakar

scenariusz: Artur Pałyga; reżyseria: Paweł Passini; muzyka: Paweł Passini, Daniel Moński; kostiumy: El Bruzda; scenografia: Marta Ożóg, Daniel Moński; obsada: Jadwiga Domka, Malwina Kajetańczyk,Ewa Mrówczyńska, Maciej Owczarek, Beata Passini, Jarosław Tomica, Anna Zachciał; premiera: 9.03.2019 r. (Festiwal Nowe Epifanie w Warszawie)

Pokazy zostały zorganizowane we współpracy Centrum Myśli Jana Pawła II, Teatru Maska w Rzeszowie oraz Centrum Kultury w Lublinie

Ceny biletów
20/30 zł
Kasa Czynna:
we wrześniu:
pn-pt: 13:00-18:00
oraz na godzinę przed każdym wydarzeniem biletowanym
tel.: 81 466 61 40
Kontakt:
Zespół Konfrontacji Teatralnych
tel.: +48 (81) 466 61 19/20
e-mail: sawicka@ck.lublin.pl

Zobacz również

Polskie rymowanki albo ceremonie

24. Konfrontacje Teatralne: „Polskie rymowanki to tekst…” krążą wokół dobrze nam znanych rodzinnych ceremonii.

Trans trans trance

24. Konfrontacje Teatralne: Trans, trans, trance to spektakl o kobiecości, seksualności, uwolnieniu się od stereotypów oraz wolności bycia tym, kim jest się naprawdę.

Proces Johna Demianiuka. Holocaust Cabaret

24. Konfrontacje Teatralne: Spektakl „Holocaust Cabaret” jest oparty na prawdziwym procesie Johna Demianiuka, obywatela USA pochodzenia ukraińskiego.

Gęstość zaludnienia. Historia wybuchu

24. Konfrontacje Teatralne: Sceniczna chóralna opowieść bada kondycję świata i psychiki człowieka po wybuchu, człowieka przygniecionego ciężarem trudnej przeszłości, funkcjonującego w chmurze obrazów i zdań, które przylepiły się do niego w trakcie drogi i które przyniósł ze sobą aż do: teraz, tutaj.
#chybanieja

FreshMail.pl