Lubelski Festiwal Filmowy
Czuła Obserwacja – Laboratorium Dźwięku [ONLINE]
22:00 – 2020-11-26 – Online – wstęp wolny/rezerwacje
W pandemicznej rzeczywistości staramy się oddać lubianą przez widzów atmosferę, na którą składają się również wydarzenia w Klubie Festiwalowym. Z wiadomych przyczyn nie otwieramy w tym roku piwnic Centrum Kultury, ale mamy dla Was inną propozycję. Zapraszamy do Klubu Festiwalowego Online, który uruchamiamy na naszym facebookowym fanpage’u i platformie Zoom! Będziecie mogli posłuchać rozmów z autorami filmów, doświadczyć multimedialnego koncertu, pośmiać się na stand-upie, a nawet wziąć udział w filmowym quizie. I to niezależnie od miejsca, w którym mieszkacie. Spotkajmy się, tym razem online!
To bezprecedensowe wydarzenie – Czuła obserwacja zaprasza Was do swojego Laboratorium Dźwięku! Zagrają muzykę do filmów, ale tym razem bezpośrednio w miejscu, gdzie ona powstaje, gdzie czują się jak ryba w wodzie i gdzie od 1909 roku (powstania Kamienicy Cudów) wydarzyło się wiele rzeczy. W trakcie koncertu online stworzą oprawę muzyczną do awangardowych animacji Winsora McCay’a. Zespół powraca do materiału filmowego, z którym zmierzył się na scenie LFF w pierwszym roku swojej działalności. Od tamtej pory udało im się zdefiniować styl, stworzyć własny sound system. Chcą Wam to pokazać!
Czuła Obserwacja – zespół powstał w 2017 r. na potrzeby skomponowania i wykonania na żywo muzyki do niemego filmu Alfreda Hitchcocka Szampan. W ciągu ostatnich 3 lat powtórzył ten proces około 20 razy, tworząc muzykę m.in. do Krwi Poety J. Cocteau, awangardowych kreskówek W. McCaya, obrazu Nanook z Północy, filmów G. Mielies, E.S. Portera, R. Wienie, Lotte Reiniger. Z czasem rozwinęło się także oblicze niezwiązane z kinem. Czuła Obserwacja często występuje i nagrywa we współpracy z osobowościami muzyki i sztuki w szerszym kontekście, przy użyciu rozmaitych, zmiennych zestawów instrumentów. Pozwala to na stosowanie urozmaiconej palety dźwiękowej, wyjątkowych loopów przygotowywanych indywidualnie do każdego występu i stosowania wyboru z szerokiego spektrum instrumentarium. Muzykę do filmów w wykonaniu zespołu cechuje wyrazistość psychologiczna i rozkapryszenie duchowe. Ekipa stosuje metodę obserwacji uczestniczącej, podkreślając swoimi kompozycjami i improwizacjami niesamowitość, kosmiczny dystans i wszechobecne szydercze hiperbole znaczeniowe. Ilustruje nie tyle pierwszą warstwę – sam film, ale raczej stan obserwatora, samoodniesienie na granicy przestraszenia i rozbawienia obserwowaną dziwnością.