Teatr Kana

Gęstość zaludnienia. Historia wybuchu

19:00 – 2019-10-14 – Sala Widowiskowa – 10/20 zł

Sceniczna chóralna opowieść bada kondycję świata i psychiki człowieka po wybuchu, człowieka przygniecionego ciężarem trudnej przeszłości, funkcjonującego w chmurze obrazów i zdań, które przylepiły się do niego w trakcie drogi i które przyniósł ze sobą aż do: teraz, tutaj.

Bohaterowie opowieści Aleksijewicz są pogubieni w czasie. Nieustannie porównujący siebie stąd i siebie z kiedyś, pęknięci, niedokładnie poskładani, mają jednak zdolność przenikliwego spojrzenia. Problem w tym, że jest to spojrzenie Orfeusza, spojrzenie wstecz (w tym wypadku w głąb czaszki, w siebie). Ich oczy napotykają na bezwzględny wzrok utraconego czasu – Meduzy, która grozi powrotem. Boją się, że przeszłość bezpowrotnie minęła, że jest już nie do odzyskania. Dawno wystygły ich ciała, jeszcze schną głowy po tańcu ostatniego dnia lata – w świecie sprzed wybuchu.

Ten ich zatraceńczy taniec robi naprawdę wstrząsające wrażenie, może dlatego że potoki słów –mądrych, słusznych, strasznych, które nas zalewają – równocześnie uodparniają nas na to, co przekazują? Aktorzy Kany pokazują desperację i rozpacz ucieleśnioną, może dlatego docierającą do widza w bardziej bezpośredni sposób.

Joanna Ostrowska, teatralny.pl

Kiedyś głowa pociła się na zewnątrz, dziś poci się od środka. I jeszcze – istnieje obawa, że przeszłość znowu może się stać przyszłością. Ci ludzie stali się nosicielami traumy, wyczulonymi na katastrofę. Są prorokami nowych zagrożeń.

Sceniczna chóralna opowieść bada kondycję świata i psychiki człowieka po wybuchu, przygniecionego ciężarem trudnej przeszłości, funkcjonującego w chmurze obrazów i zdań, które przylepiły się do niego w trakcie drogi i które przyniósł ze sobą aż do: teraz, tutaj.

Spektakl zrealizowano w ramach stypendium Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego. Spektakl zakwalifikował się do finału konkursu na najlepszy spektakl teatru niezależnego.
Na podstawie powieści Czarnobylska modlitwa. Kronika przyszłości Swietłany Aleksijewicz

adaptacja i reżyseria: Krzysztof Popiołek; scenografia: Anna Wołoszczuk; kostiumy: Piotr Popiołek; obsada: Bibianna Chimiak, Karolina Sabat, Dariusz Mikuła, Piotr Starzyński; czas trwania: 80 min; premiera: 3–4 czerwca 2017

Ceny biletów
10/20 zł
Kasa Czynna:
we wrześniu:
pn-pt: 13:00-18:00
oraz na godzinę przed każdym wydarzeniem biletowanym
tel.: 81 466 61 40
Kontakt:
Zespół Konfrontacji Teatralnych
tel.: +48 (81) 466 61 19/20
e-mail: sawicka@ck.lublin.pl
spektakl z napisami w języku angielskim

Zobacz również

Polskie rymowanki albo ceremonie

24. Konfrontacje Teatralne: „Polskie rymowanki to tekst…” krążą wokół dobrze nam znanych rodzinnych ceremonii.

Trans trans trance

24. Konfrontacje Teatralne: Trans, trans, trance to spektakl o kobiecości, seksualności, uwolnieniu się od stereotypów oraz wolności bycia tym, kim jest się naprawdę.

Proces Johna Demianiuka. Holocaust Cabaret

24. Konfrontacje Teatralne: Spektakl „Holocaust Cabaret” jest oparty na prawdziwym procesie Johna Demianiuka, obywatela USA pochodzenia ukraińskiego.

#chybanieja

24. Konfrontacje Teatralne: Obciążony ładunkiem stereotypów, ale też dający możliwość pokazania wielu aspektów człowieczeństwa. Artur Pałyga i Paweł Passini chcą spojrzeć na postać Judasza z wielu stron.
Gęstość zaludnienia. Historia wybuchu

FreshMail.pl