21. Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca

Młoda Polska

17:00 – 2017-11-19 – Sala Widowiskowa – 15 / 25 zł

Laureaci ogólnopolskich konkursów tańca i choreografii

Helena Ganjalyan: „Melt”

Melt to obraz, impresja, wrażenie – monodram oparty na pracy nad postacią Ofelii z szekspirowskiego „Hamleta”. Tu jest to Ofelia wytwarzająca własny język swojej fizyczności, seksualności, próbująca wyjść poza służalcze „tak Ojcze”, w którym wielokrotnie zamyka ją autor. Kobieta, która nieustannie stwarza się między nakazem a zakazem, która zawsze jest wobec / względem. Słowo przeplata się w naprzemiennej grze z ruchem, gestem, abstrakcyjną formą
wizualną. Dodatkowo Melt (ang. tonąć, ale także stopić, topić, rozpuszczać, zatopić, zagłuszać, wzruszać) rozpracowuje finalny motyw Ofelii, szukając jego rozwiązania nie tylko w dosłownym szekspirowskim ujęciu, ale także w rodzaju wejścia w stan nieobecności, nieuwagi, bycia poza swoim ciałem i jego działaniami, bycia obok.

koncepcja, reżyseria, wykonanie: Helena Ganjalyan; muzyka: Yasuhiro Morinaga; premiera: 20. Festiwal Szekspirowski w Gdańsku; nagrody: Wyróżnienie na 20. Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku za „inspirujące zmierzenie się z postacią Ofelii i poszukiwanie własnego języka teatralnego”, II Nagroda od Carlo Massari – 7. edycja konkursu choreograficznego 3…2…1…TANIEC!; czas trwania: 9 min

Omar Karabulut: „Terminal B”

Terminal B to miejsce pomiędzy rzeczywistością a wyobraźnią, w którym to co racjonalne spotyka się z emocjonalnym. Mogę tu:
– snuć wiele fantazji na temat życia pani po lewej, pani po prawej czy tego pana po środku, wychodząc od najmniejszego szczegółu czy gestu;
– zwrócić uwagę na to, co mi się śni, a śni się dużo: latające mango, intensywny zapach potu, szybka jazda na tandemie i ta drąca się gęś;
– pozwolić sobie na powiedzenie wielu myśli na głos, których i tak nie usłyszę.

choreografia i wykonanie: Omar Karabulut; muzyka: Else Marie Pade, Jacob Kirkegaard – Nimbostratus; pomoc techniczna: Paweł Urbanowicz; Nagroda Carlo Massariego na „3…2…1…Taniec 2017” (Kraków); czas trwania: 5 min

Zofia Tomczyk: „Connection”

„To jest to.
To jest, jakie jest.
I to wystarczy.”

choreografia i wykonanie: Zofia Tomczyk; muzyka: Jambinai; premiera: Tarnów, 2016; nagrody: wyróżnienie podczas konkursu choreograficznego „Source of dance” w ramach międzynarodowego festiwalu „Scena Otwarta” w Tarnowie (2016); czas trwania: 9 min

Jacek Niepsujewicz: „Happiness does not wait”

W swoim najnowszym spektaklu Jacek Niepsujewicz zadaje pytania, gdzie jest szczęście, jak je zdobyć i czy warto o nie walczyć. Używając swojego ciała jako matrycy myśli, zastanawia się, jak nie zatracić siebie we współczesnym świecie pełnym perfekcji, precyzji i wydajności. Jak uciec z pułapki swoich własnych oczekiwań? Jak oddać siebie w pełni, pozostając jednocześnie sobą? I w końcu, najważniejsze – co to znaczy, być na prawdę szczęśliwym?

choreografia i wykonanie: Jacek Niepsujewicz; premiera: 4 grudnia 2016; nagrody: polska edycja konkursu Solo Duo 2017; nagroda publiczności na międzynarodowym festiwalu SzoloDuo Festival 2017 w Budapeszcie (styczeń 2017); czas trwania: 6 min

Agnieszka Bednarz, Agata Meyer-Linters: „Jestem Helena”

Spektakl jest formą solowego duetu. Tancerki są sobą, namacalnymi ciałami, ale jednocześnie spełniają dla siebie wzajemnie i dla widza formę reprezentacji duszy, świadomej obecności, wypełniającej każdego wiecznej energii. Zaciera się granica między ich indywidualnym istnieniem i stają się jednocześnie podwójną realizacją jedności psychofizycznej.
Inspiracją do stworzenia spektaklu było dla nich osobiste doświadczanie śmierci, odchodzenia wraz z bliską osobą, cząstki ich samych. Spektakl prowadzi widza przez poczucie pustki i wynikającego z niej cierpienia. (…) Ich akceptacja prowadzi do odczuwania obecności osoby, która odeszła. Ta obecność może być intensywniejsza niż za życia. „Jestem Helena” prowadzi do refleksji nad własnym stosunkiem do materii i odkryciem jej piękna w przemijalności.

koncept i reżyseria: Agata Meyer-Lüters; choreografia i wykonanie: Agnieszka Bednarz, Agata Meyer-Lüters; muzyka: collage; czas trwania: 10 min; nagrody: The best duet – SzólóDuó Festival 2017, Budapeszt (główna nagroda); „3…2…1…Taniec 2017” Krakowskie Centrum Choreograficzne (główna nagroda); nagroda główna 19. Festiwalu Sztuki Teatralnej w Rybniku; nagroda główna 18. Ogólnopolskiego Festiwalu Teatrów Niezależnych OFTeN w Ostrowie Wielkopolskim

Ewelina Drzał-Fiałkiewicz: „Ujednoznacznienie”

Symbole, definicje, znaczenia. Jak często posługując się nimi masz wrażenie, że Twój rozmówca mówi na inny temat?

koncepcja, choreografia i taniec: Ewelina Drzał-Fiałkiewicz; muzyka: Muslimgauze; premiera: Międzynarodowy Dzień Tańca 2017, Centrum Kultury w Lublinie; czas trwania: 9 min; nagrody: II nagroda Konkursu choreograficznego THE ESSENCE OF MOTION 2017, organizowanego w ramach Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca SCENA OTWARTA w Tarnowie.

Ceny biletów
15 / 25 zł
Kasa Czynna:
pon. - pt. w godz. 10.00-19.00
oraz na godzinę przed wydarzeniem
tel.: 81 466 61 40
Kontakt:
Lubelski Teatr Tańca
tel.: 81 466 61 46
e-mail: taniec@ck.lublin.pl

Zobacz również

Inna Aslamova: Solo no2 / Daniil Belkin: Leaning On

21. MSTT: Krótka solówka Inny Adlsmovej jest wyzwaniem i próbą przekroczenia granic. Leaning On” zostało stworzone z bardzo minimalistycznych ruchów, nasyconych głębią i wrażliwością.

Paweł Sakowicz: TOTAL / Maria Zimpel: noish~

21. MSTT: Solowe choreografie Pawła Sakowicza i Marii Zimpel

Olga Kebas: Personal Spring

21. MSTT: Jakie tajemnice kryją ulice? Artystki wsłuchały się w ulicę Żmigród, której historia stała się inspiracją do twórczych poszukiwań

Homo-Go! stadium.etap 2

21. MSTT: Spektakl powstał jako kolejny etap „stadium” z 2008 inspirowanego twórczością Magdaleny Abakanowicz. Zmagania z próbą uczłowieczenia kształtu, dążenia do indywidualizacji, do uzyskania tożsamości.
Młoda Polska
17:00 15 / 25 zł 21. MSTTFestiwalTaniecTeatr

FreshMail.pl