TR Warszawa

Fantazja

18:00 – 2017-10-14 – Sala Widowiskowa – 30/40 zł

Anna Karasińska w swoim spektaklu zajmuje się tematem wyobraźni i teatrem jako miejscem, w którym rodzi się fikcja. Jak powstaje umowa między publicznością a twórcami i wykonawcami przedstawienia?

Co jest potrzebne, byśmy uwierzyli w rzeczywistość sceniczną? Czy wyobraźnia ma swoje granice? Czy są rzeczy, zjawiska, postaci, których nie da się pomyśleć w teatrze? Tytuł spektaklu nawiązuje do muzycznej fantazji, która jest utworem o swobodnej, często improwizowanej formie, łączącej różne gatunki muzyczne.

Spektakl prosty wyrafinowaną prostotą, obłędnie dowcipny, a chwilami wzruszający. (…) „Fantazja” domyka cykl, który można by chyba nazwać tetralogią o patrzeniu i wczuwaniu się. W debiutanckim „Ewelina płacze” aktorzy TR grali zastępujących ich stażystów, wyobrażających sobie, jak to jest być aktorami TR. W „Drugim spektaklu” z Teatru Polskiego w Poznaniu usadzeni na scenie aktorzy odgrywali różne typy wyobrażonych reakcji widzów i ich oczekiwań. Wreszcie, w „Urodzinach” z Komuny Warszawa sama Karasińska, milcząc, stała nieruchomo na scenie, a z offu słuchało się jej monologu o strachu przed publicznymi wystąpieniami, skrępowaniu własnym ciałem – przechodzącego w opis wyobrażonej sytuacji tytułowego święta.
Gra teatralną formą i wyobraźnią, statycznie rozstawieni aktorzy i głos. „Zawsze to samo”? A może powiedzieć, że spektakle Karasińskiej są do siebie podobne, to jak powiedzieć, że podobne są do siebie wszystkie przedstawienia klasycznego teatru dramatycznego – bo w końcu zawsze jest jakaś sztuka, postaci i scenografia?

Witold Mrozek, Gazeta Wyborcza

Obsada podczas 22. Konfrontacji Teatralnych:

reżyseria: Anna Karasińska; scenografia: Paula Grocholska; choreografia: Magda Ptasznik; dramaturgia: Magdalena Rydzewska, Jacek Telenga; reżyseria świateł: Szymon Kluz; kierowniczka produkcji: Katarzyna Białach; asystentka; reżyserki: Malwina Szumacher; obsada: Dobromir Dymecki, Monika Frajczyk, Rafał Maćkowiak, Maria Maj, Agnieszka Roszkowska, Adam Woronowicz; premiera: 9 kwietnia 2017 r.

reżyseria: Anna Karasińska; scenografia: Paula Grocholska; choreografia: Magda Ptasznik; dramaturgia: Magdalena Rydzewska, Jacek Telenga; reżyseria świateł: Szymon Kluz; kierowniczka produkcji: Katarzyna Białach; asystentka; reżyserki: Malwina Szumacher; obsada: Agata Buzek, Dobromir Dymecki, Rafał Maćkowiak, Maria Maj, Zofia Wichłacz, Adam Woronowicz; premiera: 9 kwietnia 2017 r.

Ceny biletów
30/40 zł
Kasa Czynna:
pon. - pt. w godz. 10.00-19.00
oraz na godzinę przed wydarzeniem
tel.: 81 466 61 40
Kontakt:
Zespół Konfrontacji Teatralnych
tel.: +48 (81) 466 61 19/20
e-mail: konfrontacje@ck.lublin.pl
czas trwania: 55 min
 

Karnety festiwalowe: 600/ 400 zl
Lista spektakli w ramach karnetu

Zobacz również

Teatr i demokracja. Praktyki instytucjonalne w polskim teatrze – debata

„Polish Theatre Journal” („PTJ”) jest internetowym, anglojęzycznym, naukowym czasopismem poświęconym współczesnemu polskiemu teatrowi i performansowi, wydawanym dwa razy do roku przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.

My

Spektakl to efekt międzynarodowego projektu teatralnego, zrealizowanego przez kadrę współpracującą z DDK ,,Bronowice" w ramach programu Polsko-Ukraińskiej Wymiany Młodzieży.

Teatr Dramatyczny: Kobiety bez znaczenia

„Kobiety bez znaczenia”, brytyjskiego aktora i dramaturga Alana Bennetta, to zgrabnie połączone w jeden tytuł dwa z dwunastu monologów z cyklu "Talking heads" (Gadające głowy).

Dream of Broadway

W „Dream of Broadway” zabrzmią utwory, które przez lata kształtowały artystyczną osobowość kierownika sceny muzycznej warszawskiego Teatru Rampa. Jakub Wociał wystąpi ze znakomitą rosyjską pianistką Mariną Komissartchik oraz zaproszonymi gośćmi.
Fantazja

FreshMail.pl