Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie

Turnus mija, a ja niczyja

19:00 – 2019-10-07 – Teatr im. J. Osterwy, ul. Narutowicza 17 – 15/25/40 zł

Operetka sanatoryjna

Widowisko w reżyserii Cezarego Tomaszewskiego, zrealizowane w Małopolskim Ogrodzie Sztuki. Przebój ubiegłego sezonu teatralnego w Krakowie.

Do Sanatorium Uzdrowiskowego i Pijalni Wód im. prof. dra Józefa Dietla przybywa grupa specjalnych gości. Siostra Wanda oprowadza ich po ośrodku i prezentuje najbardziej popularne zabiegi. Zwiedzający zastanawiają się, w co warto zainwestować: w turystykę zdrowotną, doznania sensoryczne czy może w wody lecznicze? Najnowsze badania dowodzą, że w 2035 roku woda będzie droższa od ropy. Czy znajdzie się dostawca, który będzie posiadał na wyłączność dostęp do źródeł? A może inwestowanie w starość to niebezpieczna oferta? Ordynatorem ośrodka jest prof. dr Józef Dietl, który jakiś czas temu stworzył tajemniczy napój o niezwykłych właściwościach. Dziś wieczorem goście będą mieli możliwość skosztowania go. Co kryje się za jego tajemniczymi właściwościami?

W sanatorium Cezarego Tomaszewskiego jest melancholijnie i śmiesznie, absurdalnie i zabawnie. Melancholia jest raczej po stronie kuracjuszy, a zabawa raczej po naszej, choć nie ma tu wyraźnej granicy. Przyjemnie się to ogląda, pod warunkiem że nie nastawimy się na szampańską zabawę z piórami i cekinami, ale poddamy rytmowi płynącemu statecznie jak woda w zdrojowym źródełku, przyjrzymy uzdrowiskowym obyczajom godowym i wsłuchamy w świetnie dobraną i brawurowo wykonaną muzykę.

Joanna Targoń, wyborcza.pl

I jak wpłynie to na decyzje inwestorów? W sanatorium kultywowane są tradycje muzyczne uzdrowiska, szczególnie wszelkiego rodzaju sanatoryjne operetki. Rekonwalescencja odbywa się więc przy dźwiękach muzyki. (m.in. „Brunetki, blondynki”, „Przetańczyć całą noc” z „My fair lady, „Usta milczą, dusza śpiewa” z „Wesołej wdówki”, „Cold song” z „Króla Arthura” Purcella, fragmenty „Pasji Mateuszowej” Bacha i Brindisi z „La Traviaty” Verdiego).

tekst i dramaturgia: Iga Gańcarczyk, Daria Kubisiak; reżyseria: Cezary Tomaszewski; obsada:
Pola Błasik, Lidia Bogaczówna, Agnieszka Kościelniak, Katarzyna Zawiślak Dolny, Karol Kubasiewicz, Daniel Malchar, Antoni Milancej, Rafał Szumera; scenografia i kostiumy: Maciej Chorąży, Bracia–Agnieszka Klepacka; kierownictwo muzyczne: Weronika Krówka; opracowanie muzyczne: Cezary Tomaszewski; światła: Jędrzej Jęcikowski; wizaż: Kacper Rączkowski; inspicjent: Anna Wójcicka; produkcja: Izabella Oleś; czas trwania: 110 min; premiera: 12 kwietnia 2019

Ceny biletów
15/25/40 zł
Kasa Czynna:
we wrześniu:
pn-pt: 13:00-18:00
oraz na godzinę przed każdym wydarzeniem biletowanym
tel.: 81 466 61 40
Kontakt:
Zespół Konfrontacji Teatralnych
tel.: +48 (81) 466 61 19/20
e-mail: sawicka@ck.lublin.pl

Zobacz również

Wieczór Trzech Króli

24. Konfrontacje Teatralne: Akcja komedii osadzona jest w odległej krainie zwanej Ilirią. Zaludniają ją postaci, które za wszelką cenę, często niezgrabnie poszukują ciepła i miłości. Rządzona prawem maskarady, ukrywania tożsamości i wszechobecnego odgrywania ról Iliria jest niejako odbiciem naszej rzeczywistości.

Pobliskie miasto

24. Konfrontacje Teatralne: Spektakl jednego z najbardziej znanych rosyjskich reżyserów – Kiriłła Sieriebriennikowa – przygotowany w Łotewskim Teatrze Narodowym.

Polskie rymowanki albo ceremonie

24. Konfrontacje Teatralne: „Polskie rymowanki to tekst…” krążą wokół dobrze nam znanych rodzinnych ceremonii.

Proces Johna Demianiuka. Holocaust Cabaret

24. Konfrontacje Teatralne: Spektakl „Holocaust Cabaret” jest oparty na prawdziwym procesie Johna Demianiuka, obywatela USA pochodzenia ukraińskiego.
Turnus mija, a ja niczyja

FreshMail.pl