Piotr Mateusz Wach

VOID

20:00 – 2018-12-07 – Sala Widowiskowa – wstęp wolny

Wyobraź sobie przyszłość – erę post-humanizmu, gdzie ludzkie ciało jest już tylko reliktem przeszłości, niedoskonałym tworem natury.

Zapomnij o starzejącej się skórze, słodko-kwaśnym zapachu potu czy bólu kolana. Osobliwość wykreowała VOID – r ajską przestrzeń, w której nareszcie możesz być sobą – wolny od fizjologicznych potrzeb, skutków upływającego czasu, podatków czy przymusowej pracy. Jesteś skoncentrowaną samoświadomością – nieśmiertelnym algorytmem wgranym w prosty interfejs. Twoje cyfrowe ciało już nigdy się nie zepsuje, nigdy nie poczujesz głodu, bólu ani fizycznego zmęczenia.

Będziesz sobą.
Będziesz wolny.
Będziesz doskonały.

Piotr Mateusz Wach w swojej najnowszej pracy szuka odpowiedzi na pytania dotyczące istnienia. Dusza / umysł / świadomość – czy może trwać w izolacji od ciała? Co czyni nas ludźmi – ciało i jego kruchość czy może emocje i czysty intelekt? Swój nieomal roczny research Wach kończy surowym, minimalistycznym i momentami brutalnym performancem, szukając wyznaczników realności własnej egzystencji.

koncepcja, kreacja, wykonanie: Piotr Mateusz Wach; czas trwania: 75 min

Piotr Mateusz Wach (28 l.) – jest artystą teatru ruchu i ciała. Absolwent Akademi Sztuki Teatralnej w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu, Szkoły Aktorskiej Lart Studio w Krakowie oraz Letniej Akademii Sztuk Pięknych i Mediów w Wenecji (kierunek choreografia i performance). Związany z Teatrem Tańca i Ruchu Rozbark w Bytomiu oraz międzynarodowym kolektywem inter:ference. Współtworzył i występował w spektaklach m.in Anny Piotrowskiej, Mikołaja Mikołajczyka, Cecilii Moisio, Briana Michaelsa, Jacka Głomba, Heleny Jonsdottir. Obecnie freelancer i marzyciel.
Stworzył 6 solowych spektakli teatru tańca, które były szeroko prezentowane w Polsce oraz za granicami kraju. W swoich spektaklach Wach eksploruje zagadnienia dotyczące męskiego ciała – jego wizerunku, kondycji oraz kontekstów kulturowych. W jego pracach można znaleźć wiele biograficznych nawiązań i mocnych, często dosłownych deklaracji. Tworzy odważne interpretacje dzieł klasycznych, a także eksperymentuje z performancem, szukając linii dramaturgicznych i powiązań, pomiędzy teatrem a sztuką współczesną. Jego spektakl „Ryszard. Ciało z gniewu” otrzymał Złotą Czachę za najlepszy spektakl offowy, a „Rytuał 23 albo obrazy ze śmierci wodza” wygrał Grand Prix 21. Festiwalu Szekspirowskiego w Gdańsku. Wach otrzymał także Złotą Maskę za choreografię, otrzymał Stypendium Marszałka Województwa Śląskiego oraz reprezentował Polskę na międzynarodowym Festiwalu Solo Duo w Budapeszcie. Uczestnik wielu rezydencji artystycznych, m.in. w Berlinie, Krakowie, Gdansku czy na Islandii.

Spektakl zrealizowany dzięki wsparciu Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie, Filia we Wrocławiu
W spektaklu wykorzystany został cytat z książki „Heban” Ryszarda Kapuścińskiego (wyd. Czytelnik, Warszawa, 2016)

Ceny biletów
wstęp wolny
Kasa Czynna:
pon. - pt. w godz. 10.00-19.00
oraz na godzinę przed wydarzeniem biletowanym
tel.: 81 466 61 40
Kontakt:

Zobacz również

Manfred Macx

10. Maat Festiwal: Solo inspirowane futurystyczną powieścią „Accelerando”, a w nim – rekonstrukcja ostatniego dzieła fikcyjnego choreografa-geniusza Manfreda Macxa, złożona z odnalezionych zapisów video.

100 toastów

10. Maat Festiwal: „100 toastów” to autentyczna celebracja, podczas której publiczność zaproszona jest nie tylko do konsumpcji wytrawnego wina ale i do świętowania osiągnięć i porażek postaci, które miały fundamentalny wpływ na naszą wspólną historię.

Famme, Flow, Frame

10. Maat Festiwal: Spektakl Katarzyny Szugajew ma za zadanie przetestowanie idei „FLOW” i zbadanie parametrów przepływu.

Don Liso #dancernawsi

10. Maat Festiwal: Korzystając z technik opartych na ruchu autentycznym, performer stara się przekodować i wyrazić to, co wyniósł z pracy na roli jako fundament w swojej pracy cielesnej w przestrzeni tańca.
VOID
20:00 wstęp wolny 10. Maat FestivalTaniecTeatr

FreshMail.pl