19, 20 i 21 listopada w ramach 25. Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca zobaczymy jedyne w Polsce pokazy „Kontakthof – Sztuka Piny Bausch” w wykonaniu TanzTheater Wuppertal Pina Bausch. Ta niekwestionowana gwiazda i ikona niemieckiego teatru tańca gościła ostatnio w naszym kraju 10 lat temu.
Sprzedaż biletów na spektakl odbywa się także w siedzibie Centrum Spotkania Kultur (plac Teatralny 1) – współorganizatora wydarzenia. Bilety online sprzedawane przez CSK znajdziecie Państwo tutaj.
Zobacz szczegóły dotyczące sprzedaży biletów na spektakl.
„Kontakthof – Sztuka Piny Bausch” można rozumieć jako „miejsce spotkań”. Scenerią spektaklu jest sala taneczna, na której grupa mężczyzn ubranych w luźne garnitury oraz kobiet w tanich sukienkach koktajlowych desperacko próbuje okazać sobie nawzajem czułość, podejmując sarkastyczną grę w zdeformowanym świecie towarzyskich relacji.
Popularne i sentymentalne niemieckie piosenki z lat 50-tych, jazz oraz tango tworzą muzyczne tło, podczas gdy mężczyźni i kobiety o kamiennych twarzach pozostają pełni nadziei na odnalezienie szczęścia we flircie i romansach. Miłosne igraszki (…) dają jednak absurdalny rezultat.
Nancy T. Lu, The China Post, marzec 2001
Bohaterowie to ludzie przygotowujący się na spotkanie – dopasowujący swoje osobowości i stroje, mając nadzieję na romans. Sala taneczna jest trafną metaforą Bausch dla sposobu, w jaki ludzie starają się zadowolić innych i zaspokoić ich najskrytsze pragnienia. (…)
Jak zwykle Bausch oferuje ścisłą i formalną strukturę swojego dramatu. To właśnie dzięki powtórzeniu danej sceny i umieszczeniu jej w innym kontekście, często dochodzi do głosu emocjonalny rezonans.
Anna Kisselgoff, New York Times, wrzesień 1985
TanzTheater Wuppertal Pina Bausch
Kiedy Pina Bausch została dyrektor artystyczną ówczesnego Wuppertal Opera Ballet na początku lat 70. XX w. postanowiła porzucić balet klasyczny, aby stworzyć swoją szczególną formę interakcji między tańcem, ruchem, mową, kostiumami i scenografią. Wykreowany przez nią teatr tańca był zupełnie inny niż dotychczas wystawiany balet. Tancerze od samego początku wyróżniali się jako indywidualne postacie, opowiadając swoje historie, tańcząc, śpiewając, rozmawiając, a czasem też śmiejąc się i płacząc na scenie. (…) relacje międzyludzkie i kłótnie między płciami odgrywają znaczącą rolę w twórczości Teatru. W ten sposób Pina Bausch dokonała rewolucji w sztukach scenicznych, która trwale zmieniła ewolucję teatru, tańca klasycznego i współczesnego oraz wpłynęła na twórczość całego pokolenia choreografów.
Swoim credo „znaleźć język życia” Pina Bausch nie tylko w niewidzialny sposób rozszerzyła ekspresyjny potencjał tańca, ale także fundamentalnie zmieniła samą sztukę. W tym sensie jej prace również się zmieniają – nie tylko przy każdym przedstawieniu, ale przy każdej nowej obsadzie. To, że większość spektakli Piny Bausch jest nadal wykonywana w Wuppertalu i na całym świecie podczas licznych tournée, wynika nie tylko z ich tematycznej i estetycznej ponadczasowości, ale także z wieloletniej praktyki przekazywania ich kolejnym pokoleniom tancerzy. Od śmierci Piny Bausch w 2009 roku jej spektakle żyją w tancerzach Tanztheater Wuppertal.
inscenizacja, choreografia: Pina Bausch; scena, kostiumy, współpraca: Rolf Borzik; współpraca: Marion Cito, Hans Pop; muzyka: Juan Llossas, Anton Karas, Jimmy Dorsey, Harry Stone, Jack Stapp, Jean Sibelius, Bertal-Maubon-Daniderff; prowadzenie prób: Josephine Ann Endicott; kierownictwo prób: Franko Schmidt, Julie Shanahan; tancerze: Emma Barrowman, Andrey Berezin, Dean Biosca, Reginald Lefebvre, Emily Castelli*, Maria Giovanna Delle Donne, Çağdaş Ermiş, Nicholas Losada, Nayoung Kim, Alexander Lopez Guerra, Eddie Martinez, Blanca Noguerol Ramírez, Claudia Ortíz Arraiza, Ekaterina Shushakova, Julie Anne Stanzak ,Oleg Stepanov, Julian Stierle, Michael Strecker, Christopher Tandy, Tsai-Wei Tien, Sara Valenti*, Tsai-Chin Yu
*gościnnie; prawa do wykonania: Verlag der Autoren Frankfurt am Main [Wydawnictwo Autorów we Frankfurcie nad Menem] na zlecenie Fundacji Piny Bausch
Fragment filmu „Lebensraum in Gefahr” Theo Kubiaka prezentujemy za uprzejmą zgodą autora i radia Radio Bremen
premiera: 9.12.1978 r.
czas trwania: 170 min
Zespół Tournée:
dyrektor techniczny: Jörg Ramershoven; szef oświetlenia: Fernando Jacon; oświetlenie: Peter Bellinghausen, Kerstin Hardt*; dźwięk, kierownik sceny: Karsten Fischer; kierownik sceny: Andreas Deutz; technicy: Gökhan Mihci, Phillip Czichon; garderoba: Anna Lena Dresia, Ann-Kathrin Herrmann, Ulrike Schneider; kierownik ds. szkoleń: Giorgia Maddamma; fizjoterapeuta: Bernd-Uwe Marszan; kierownik administracji artystycznej: Robert Sturm; kierownik wykonawczy i kierownik tournée: Sabine Hesseling
Ceny biletów
Kasa Centrum Kultury
Aktualne godziny pracy kasy znajdują się w zakładce Kontakt.
tel: 81 466 61 40
oraz: 728 474 209
Kontakt mailowy:
kasa@ck.lublin.pl
Bilety dostępne także online
Miejsce
Kontakt
e-mail: taniec@ck.lublin.pl
tel: 81 466 61 46