Przejdź do treści
Przestrzenie Sztuki/Taniec

Coaching z Januszem Orlikiem

Lubelski Teatr Tańca zaprasza choreografów i tancerzy z doświadczeniem do udziału w 4-dniowym coachingu z Januszem Orlikiem. Coaching odbędzie się w dniach 20-23 sierpnia 2022 r. w ramach Programu Przestrzenie Sztuki.

Prowadzący o coachingu:

Poprzez wspólną pracę  pragnę prowokować do aktywności w kreowaniu i praktykowaniu ruchu i zachęcić uczestników do odnajdywania własnego twórczego potencjału. Praca polegać będzie na wyzwoleniu potencjału twórczego uczestników poprzez użycie alternatywnych narzędzi kreowania ruchu, praktyk choreograficznych i improwizacyjnych, które zwiększą umiejętność budowania zaufania, świadomość ciała, ułatwią generowanie i komponowanie ruchu.
Moim celem jest pokazanie tańca jako narzędzia ekspresji i komunikacji niewerbalnej dostępnego dla każdego, a nie jako formy czysto technicznej, zarezerwowanej jedynie dla profesjonalistów oraz podkreślenie, ważnego w mojej artystycznej pracy, czysto ludzkiego i emocjonalnego aspektu sztuki tańca. Zamierzam skoncentrować się nie tyle na precyzji i perfekcji, ile na budowaniu wspólnoty we wzajemnych relacjach i komunikacji w grupie.
W  mojej pracy pragnę skupić się na wzbogacaniu wiedzy, zdolności i umiejętności ruchowych uczestników, zarówno w zakresie tworzenia, obserwacji wspólnych działań jak i ich konstruktywnego opiniowania.

Zgłoszenie w postaci uzupełnionego formularza on-line prosimy o przysłanie do 25 lipca 2022 r. do godz. 23:59 (liczy się data i godzina wpływu aplikacji).

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Z wybranymi uczestnikami skontaktujemy się do dnia 2 sierpnia 2022 r.
Deklaracja uczestnictwa zakłada udział we wszystkich czterech dniach coachingu, ostatniego dnia odbędzie się pokaz podsumowujący pracę.
Koszt udziału: 150 zł.

Organizatorzy mogą zaproponować noclegi w terminach 19-24 sierpnia 2022 r. dla 11 uczestników coachingu w pokojach gościnnych (2, 3-osobowych) z dostępem do aneksu kuchennego w Centrum Kultury w Lublinie.

Janusz Orlik – tancerz, choreograf, pedagog tańca. Po ukończeniu warszawskiej szkoły baletowej studiował w Brucknerkonservatorium Linz w Austrii. Podczas studiów rozpoczął pracę w zespole młodych tancerzy x.IDA Dance Co. Występował w produkcjach choreografów takich jak Olga Cobos, Peter Mika, Catherine Guérin, Rebekka Murgi, Nicole Caccivio, Charlotte Vincent. Od 2002 r. jest stałym członkiem Vincent Dance Theatre. Janusz tworzy również własne prace choreograficzne. Jest autorem spektakli „Exérèse monobloc” (2004), „a bliźniego swego jak siebie samego” (2006), „Live on stage” (2008), „Święto wiosny” (2011), „Insight” (2013), który został wyróżniony Nagrodą Specjalną Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego dla Janusza Orlika i Joanny Leśnierowskiej za najlepszą choreografię przyznaną w ramach Polskiej Platformy Tańca 2014, „Mute” (2018) oraz „Koda (a tribute)” (2019). W 2007 roku wystąpił w spektaklu towarzystwa gimnastycznego „nic”. W 2009 roku wziął udział w spektaklu „Happy” Nigela Charnocka, będąc jednocześnie asystentem choreografa. Rok później dołączył do grupy Ugo Dehaesa, Kwaad Bloed, występując w spektaklu „Forces”. W 2011 roku dołączył do Nigel Charnock + Company rozpoczynając pracę nad spektaklem „Ten Men”. W 2011 roku współpracował przy tworzeniu i wystąpił w „Rekonstrukcji” Joanny Leśnierowskiej. W 2012 roku wziął udział we wznowieniu „Horsemeat” Gary Clarke’a. W 2013 roku rozpoczął współpracę z Danielem Landauem. W 2014 roku wystąpił w „… (Rooms by the sea) z cyklu ćwiczenia w patrzeniu” autorstwa Joanny Leśnierowskiej, w spektaklu „Skutki niezamierzone” autorstwa Sjoerda Vreugdenhila, „Back to bone” autorstwa Rosalind Crisp oraz „Collective Jumps” autorstwa Isabelle Schad. W roku 2015 wystąpił we fragmencie „Shirtology” Jérôme Bela. W 2016 roku stworzył ruch sceniczny do spektaklu „Ojczyzna” w Teatrze Polskim w Poznaniu. W tym samym roku współpracował przy tworzeniu i wystąpił w polsko-brazylijskim projekcie „Yanka Rudzka Projekt: Zaczyn”. W roku 2018 współpracował przy tworzeniu i wystąpił w polsko-brazylijsko-gruzińsko-armeńskim projekcie „Yanka Rudzka Projekt: Wielogłos”. Jest autorem cyklu warsztatów taneczno-ruchowych „Poruszeni”, które w cyklicznej formie odbywały się na przestrzeni 2018 roku we współpracy z różnymi instytucjami na terenie Polski. Od roku 2019 roku pełni funkcję opiekuna artystycznego Teatru Klucz działającego w ramach projektu „Teatr Powszechny” realizowanego przez Centrum Kultury Zamek w Poznaniu. Od 2021 roku pełni funkcję członka Rady Programowej Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca. Pozostałe prace to m.in. „Wysokie obcasy” dla zespołu baletowego Opery Krakowskiej, „Alfa” dla Sceny Tańca Współczesnego z Poznania, „Adagio” dla Teatru Muzycznego w Poznaniu. Poza pracą sceniczną Janusz prowadzi szereg warsztatów choreograficznych w wielu placówkach edukacyjnych i ośrodkach kultury w kraju i za granicą. Stypendysta Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w roku 2011 i 2018.
www.januszorlik.com

Coaching realizowany jest w ramach programu Przestrzenie Sztuki Taniec, który jest finansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, realizowany przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego oraz Narodowy Instytut Muzyki i Tańca. Lokalnym operatorem projektu jest Centrum Kultury w Lublinie.

 

Akceptuje postanowienia regulaminu.

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl