Przejdź do treści
Agata Jędrzejczak / Krakowski Teatr Tańca

White Rabbit

19:00 - 29.11.2021 - Sala Widowiskowa - wstęp wolny - więcej
Agata Jędrzejczak / Krakowski Teatr Tańca

White Rabbit

19:00 - 29.11.2021 - wstęp wolny - więcej

Inspiracja spektaklu wypływa z myśli Władysława Strzemińskiego, który w „Teorii widzenia” przybliża pojęcie widzenia empirycznego, czyli „widzenia całym ciałem”.

Artysta uzależniał wzrost świadomości wzrokowej wobec rozwoju umysłu ludzkiego. Zwracał uwagę na to, że odbiór doznań wzrokowych jest aktywnym procesem uświadamiania – ucieleśnienia myśli. Nie uznawał aktu widzenia jako biernej, biologicznie uwarunkowanej sesji przetworzeń obrazów przez ludzkie oko. Malarz wykreował pojęcie świadomości wzrokowej jako wiedzy wypływającej z wniosków, które swoje źródła mają we fragmencie świata, które wyłapuje oko. Strzemiński zbudował pojęcie świadomości wzrokowej, rozumianej jako „proces pracy zachodzący we wzajemnym związku i wzajemnej zależności pomiędzy widzeniem biologicznym a naszą myślą”. Uważał, że tylko świadome składniki widzenia generują obraz świata, „taki jaki jest”, a to co pozostaje niewidzialne jest potraktowane jako obiekt widmo lub przeszkoda, rozpraszająca fokus na wybrane, zauważone elementy rzeczywistości. Nasza niedoskonałość widzenia jako przekrzywienie prawdziwego świata i jego (obecnej w danym czasie rzeczywistości) nieurojonej wizji. Można więc widzenie uznać za akt biologiczny i jako świadomość dostrzegania. Biologiczny rozwój jest uzależniony od ewolucji i pozostaje dłużej niezmienny w stosunku do drugiego rodzaju widzenia, jako świadomości obserwacji, która rośnie stosunkowo z rozwojem historii i kultury w społecznej egzystencji.

Myśląc o połączeniu technologii i ciała można je sobie wyobrazić jako nieustający taniec-ruch, trwanie w działaniu. Wykorzystanie w spektaklu nowych mediów jako języka komunikacji daje nie tylko możliwość przedłużenia ludzkich zmysłów, ale też poszerzenia dialogu, który ma potencjał indywidulanej ekspresji pozostającej w nawiązaniu z rzeczywistością. Jednym z głównych powodów dla których spektakl został stworzony w dialogu tańca i nowych mediów jest pokuszenie się o eksperyment mający na celu wypracowanie nowej percepcji. Ekscytujące jest wypracowanie naturalnego połączenia, które zneutralizuje różnice pomiędzy tym co cielesne, a technologiczne. Równolegle towarzyszy nam chęć stworzenia rzeczywistości pełnej czułości, oddania i wsparcia dla drugiego człowieka. Podążamy za intuicją. Ryzykujemy, wchodząc w głąb nieznanego.

choreografia i koncepcja – Agata Jędrzejczak; video – Grzegorz Kaliszuk; muzyka – Tomasz Bauć; taniec: Agnieszka Ferenc, Martyna Mazurek, Mateusz Bogdanowicz, Filip Meyer-Lüters; produkcja: Krakowski Teatr Tańca; koordynacja produkcji: Paweł Łyskawa

Spektakl powstał w ramach Programu OFF Polska.
Program OFF Polska realizowany jest ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Ceny biletów

wstęp wolny

Kasa Centrum Kultury

Aktualne godziny pracy kasy znajdują się w zakładce Kontakt.

tel: 81 466 61 40
oraz: 728 474 209

Kontakt mailowy:
kasa@ck.lublin.pl

Bilety dostępne także online

Miejsce

Sala Widowiskowa

Centrum Kultury w Lublinie
ul. Peowiaków 12
20-007 Lublin

Zobacz wskazówki dojazdu

Kontakt

Lubelski Teatr Tańca

e-mail: taniec@ck.lublin.pl
tel: 81 466 61 46

White Rabbit

29-11-2021 - wstęp wolny - więcej

Akceptuje postanowienia regulaminu.

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl