Przejdź do treści
Galeria Biała

Łukasz Głowacki: Rzut bezstronny z podparcia / Ignacy Oboz: Autoportret z fajką

12:00 - 20.03.2025 - Galeria Biała - wstęp wolny - więcej
Galeria Biała

Łukasz Głowacki: Rzut bezstronny z podparcia / Ignacy Oboz: Autoportret z fajką

12:00 - 20.03.2025 - wstęp wolny - więcej

Wystawa prezentuje prace dwóch artystów. Łukasz Głowacki w swoich pracach ujawnia napięcie między neutralnością a zależnością, wyborem a jego warunkami. Z kolei Ignacy Oboz zaprezentuje m.in. najnowsze obrazy, w których prowadzi dialog z klasyczną ikonografią.

Łukasz Głowacki „Rzut bezstronny z podparcia”

Tytuł wystawy ujawnia napięcie między neutralnością a zależnością, wyborem a jego warunkami. „Rzut” sugeruje gest – moment decyzji, który może być zarówno spojrzeniem z dystansu, próbą uchwycenia całości, jak i nieprzewidywalnym aktem – jak rzut granatem, którego pole rażenia jest przypadkową ślepą siłą. Bezstronność jest tu złudzeniem – każda decyzja wymaga instrumentarium „podparcia”, punktu odniesienia, który umożliwia działanie, ale też je ogranicza. Wystawa to przestrzeń rozpięta pomiędzy ruchem a statyką, możliwością a koniecznością. To refleksja nad dynamiką procesu twórczego, w którym każde działanie, choć pozornie neutralne, wymaga wsparcia – zarówno performatywnego, jak i ideowego.

  • Galeria sztuki współczesnej. Na środku pomieszczenia zwisa z sufitu duża, czarna bryła geometryczna z prostokątnymi bokami. Za bryłą na białych ścianach wiszą dwa abstrakcyjne minimalistyczne obrazy. Jeden jest całkowicie biały, drugi przedstawia krzyż złożony z białego prostokąta i czarnej linii na szarym tle.
  • Galeria sztuki współczesnej. Na białej ścianie wisi kwadratowy, całkowicie biały abstrakcyjny obraz. Wokół niego namalowana jest czarna obwódka z poszarpanymi krawędziami. Pod obrazem wisi biała półka, na półce leży mała, czarna kula. Przed obrazem zwisa z sufitu duża, czarna bryła geometryczna z prostokątnymi bokami.

Ignacy Oboz „Autoportret z fajką”

To pierwsza wystawa tego artysty w rodzinnym mieście. Zaprezentowane na niej zostaną starsze prace oscylujące wokół suprematyzmu Kazimierza Malewicza oraz najnowsze obrazy, w których prowadzi on dialog z klasyczną ikonografią w neoplastycznym ujęciu. Tytuł wystawy nawiązuje do dość powszechnego motywu ikonograficznego jakim jest fajka. Obecna była w barokowych martwych naturach vanitatywnych, później jako swoisty atrybut bohemy artystycznej, aż po filozoficzne rozważania w malarstwie Rene Magritte’a czy post-artystyczne działania Marcela Duchampa. Ma to związek z fascynacją twórcy, jaką jest fajka tradycyjna, której odkrywa i nadaje nowe znaczenia artystyczne.

  • Na białej ścianie wisi obraz współczesny. W geometrycznej, uproszczonej formie przedstawia mężczyznę, który siedzi przy stole i pali fajkę. Obraz utrzymany jest w kolorach niebieskim, czerwonym, żółtym, fioletowym i białym.
  • Na białej ścianie wisi obraz współczesny. W uproszczony, geometryczny sposób przedstawia dwie dłonie zapalające fajkę zapalniczką, na tle widzianego z góry stołu. Na stole stoi popielniczka z papierosem i dwa kieliszki, być może z wódką.
  • Na białej ścianie wiszą dwa obrazy współczesne. Oba obrazy w uproszczony, geometryczny sposób przedstawiają twarz mężczyzny palącego fajkę. Na jednym twarz jest czerwona na żółtym tle, na drugim odwrotnie - żółta twarz na czerwonym tle.

Ceny biletów

wstęp wolny

Kasa Centrum Kultury

Aktualne godziny pracy kasy znajdują się w zakładce Kontakt.

tel: 81 466 61 40
oraz: 728 474 209

Kontakt mailowy:
kasa@ck.lublin.pl

Bilety dostępne także online

Wystawa czynna:

do 30 kwietnia

Miejsce

Galeria Biała

ul. Peowiaków 12
20-007 Lublin

Zobacz wskazówki dojazdu

Kontakt

Galeria Biała

e-mail: biala@ck.lublin.pl
tel: 81 466 61 39

Łukasz Głowacki: Rzut bezstronny z podparcia / Ignacy Oboz: Autoportret z fajką

19-03-2025 - wstęp wolny - więcej