Debiut prosto z konkursu głównego festiwalu w Cannes. 19-letnia Francuzka Liane marzy o wielkiej karierze i uznaniu.
Żyjąc z matką i młodszą siostrą, uważnie przygląda się internetowym trendom i telewizyjnym reality show. Największe nadzieje wiąże z przesłuchaniami do programu Miracle Island. Czy dziewczyna w końcu wyrwie się z prowincjonalnego miasteczka? Agathe Riedinger portretuje w Dzikim diamencie typ bohaterki, który rzadko spotykamy we współczesnym kinie francuskim. Długie paznokcie, mocny makijaż i skąpe stroje wyróżniają Liane na tle lokalnej społeczności, ale wywołują też dwuznaczne komentarze w sieci i uprzedmiotawiające spojrzenia mężczyzn.
Reżyserka stroni od szybkich ocen i umoralniających tez, stawiając na realistyczne obserwacje i instagramerski styl odzwierciedlający gusta nastolatki. Jednocześnie Riedinger pochyla się nad wszechobecnym seksizmem, nieosiągalnymi standardami piękna i fatalną międzypokoleniową komunikacją. Wyraźnie inspiruje się twórczością Andrei Arnold, ale szuka też własnego języka i nieoczywistego podejścia do realizmu. Zacięcie społeczne nie wyklucza u niej ciągłej zabawy formą i estetyką.
reżyseria: Agathe Riedinger
obsada: Malou Khebizi, Idir Azougli, Andréa Bescond, Ashley Romano, Alexis Manenti
dramat / Francja / 2024
Czas trwania: 103 min
Benshi to filmowe spotkania kinomanów z dyskusyjnym zacięciem. Jeśli kochasz kino – dołącz do nas. Poszukaj inspiracji. Zainspiruj.
Cykl: U progu kariery W dzisiejszym, mocno celebryckim świecie, młodzi ludzie zapatrzeni w swoich idoli sami pożądają podobnej sławy. Potrzeba bycia znanym z tego, że jest się znanym pcha ich prosto w paszczę medialnej rozrywki. Nie każdy jest w stanie przewidzieć jaki efekt może przynieść taka naj-częściej 5-minutowa sława. 19-letnia bohaterka filmu „Dziki diament” zwraca na siebie uwagę krzykliwym wyglądem. Brakuje jej tylko światła jupiterów. Gdy tylko zostaje ogłoszony casting do reality show „Wyspa cudów” wietrzy w tym szansę na osiągnięcie zamierzonego sukcesu. Tylko czy gra jest warta świeczki?
Można być jednak znanym z tego, że w jakiejś dziedzinie życia jest się w czymś najlepszym. Na przykład w sporcie. Taki przypadek pokażemy w dwóch filmach. Co ciekawe obydwa dotyczą tenisa. „Challengers” opowiada o tym jak rywalizacja dwóch przyjaciół o kobietę przekłada się na rywalizację sportową. Natomiast w „Milczeniu Julii” również mamy do czynienia z sytuacją, gdy wydarzenia spoza boiska mają wpływ na grę dobrze zapowiadającej się zawodniczki. Nie chce ona bądź nie może ulec presji społecznej i decyduje się milczeć w sprawie samobójstwa koleżanki.
Wiele osób, które osiągnęły sukces zawodowy ma swoich mentorów lub idoli, którzy przetarli im szlak kariery. Mniej osób decyduje się na podążanie własną drogą, często pod prąd. Weźmy takiego Boba Dylana, wykonawcę folkowego, który na festiwalu właśnie tej muzyki decyduje się do swojego występu dodać nieco rockowego brzmienia. I to pomimo negatywnej opinii organizatorów. Czy taka dezynwoltura przejdzie do historii muzyki czy sprawi, że artysta pozo-stanie „Zupełnie nieznany”? Tak, wiemy. To pytanie to jakiś żart!
Projekt dofinansowany przez Polski Instytut Sztuki Filmowej
W Kinie CK obowiązuje hasło „Kino, nie popcorn”, które oznacza, że stawiamy na seanse bez chrupiących przekąsek i bloków reklamowych, a także prosimy naszych widzów, aby nie korzystali z telefonów komórkowych w trakcie projekcji. Godziny seansów w naszym kinie są równoznaczne z rozpoczęciem projekcji filmowej.
Ceny biletów
Kasa Centrum Kultury
Aktualne godziny pracy kasy znajdują się w zakładce Kontakt.
tel: 81 466 61 40
oraz: 728 474 209
Kontakt mailowy:
kasa@ck.lublin.pl
Bilety dostępne także online
Miejsce
Kontakt
e-mail: kinoteatr@ck.lublin.pl
tel: 81 466 61 21