Młoda Generacja
Młoda Generacja
Zuzanna Fit: Solo na strunie
Ciało tancerza – jest jak instrument: codziennie nastrajane, szarpane, poddawane wibracjom, uderzeniom, nagłym uniesieniom i zmianom nastroju. Jeśli chcesz zobaczyć muzykę – popatrz na taniec.
Zuzanna Fit – od siódmego roku życia jest tancerką zespołu „Arabeska” działającego w Młodzieżowym Domu Kultury „Pod Akacją” w Lublinie. W wieku 10 lat zaczęła tańczyć solo. Wraz z zespołem oraz indywidualnie uczestniczyła w wielu występach, pokazach tanecznych i koncertach charytatywnych oraz reprezentowała MDK w wielu konkursach i festiwalach tanecznych o zasięgu wojewódzkim, ogólnopolskim i międzynarodowym.
Mocną stroną Zuzanny jest improwizacja taneczna, która wymaga od tancerza wielkiej odwagi i otwartości. Uwielbia na swój sposób interpretować muzykę, a jej taniec cechuje wyjątkowa ekspresja.
Sebastian Olczyk: Samiec Gamma
Choreograficzny portret męskości niehierarchicznej. Postać outsidera, który wymyka się regułom gry i balansuje na krawędzi – zawieszony między sprzeciwem a pragnieniem – otwiera przestrzeń dla innego sposobu bycia. Ciało nie szuka tu dominacji, lecz wolności – ruch staje się sprzeciwem wobec schematów i opowieścią o sile rodzącej się z inności.
Choreografia do „Samca Gamma” przyniosła Sebastianowi Olczykowi tytuł Młodego Tancerza Roku 2025 oraz I miejsce w XXIII Ogólnopolskim Konkursie Tańca im. Wojciecha Wiesiołłowskiego w Gdańsku.
Izabela Zawadzka – tancerka, pedagożka, choreografka, menadżerka kultury, terapeutka ruchowa – trenerka medyczna, międzynarodowa certyfikowana trenerka BlackRoll®, trenerka automasażu BlackRoll®. Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Feliksa Parnella w Łodzi, Pedagogiki Baletowej na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina, Podyplomowych Studiów Menadżerskich dla Twórców, Artystów i Animatorów Kultury przy Uniwersytecie Warszawskim. Kształciła się także w Suzanne Dellal Centre w Tel Awiwie, uczestnicząc w regularnych lekcjach Gaga, i na warsztatach Hasadna The Dance Workshops, poznając repertuar tamtejszych kompanii (m.in. Yasmeen Godder, Sharon Eyal & Gai Behar, Yossi Berg & Oded Graf, Shahar Binyamini). Wieloletnia solistka i pedagożka tańca w Państwowym Zespole Ludowym Pieśni i Tańca „Mazowsze” im. Tadeusza Sygietyńskiego oraz w Kieleckim Teatrze Tańca. Jako tancerka związana m.in. z Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie, W&M Physical Theater w Kanadzie oraz Polską Operą Królewską w Warszawie. Współpracowała m.in. z Robertem Bondarą, Guilherme Botelho, Karoliną Garbacik, Elżbietą i Grzegorzem Pańtakami, Jackiem Przybyłowiczem, Zofią Rudnicką, Piotrem Smoleńskim, Mariuszem Trelińskim, Wojciechem Mochniejem, Melissą Monteros, Andrzejem Strzeleckim, Tomaszem Wygodą, Witoldem Zapałą, Michałem Znanieckim. Jako asystentka choreografa Douglasa Lee współpracuje z Teatrem Wielkim w Łodzi; współpracowała też z Theater en der Vien i Mazowieckim Teatrem Muzycznym im. Jana Kiepury. Autorka spektakli dla Kieleckiego Teatru Tańca, Atelier Kieleckiego Teatru Tańca i w ramach przedsięwzięć niezależnych. Swoje prace prezentowała m.in. w programach 20 i 28 Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca w Lublinie, Sceny Tańca Studio w Warszawie, Przestrzeni Sztuki – Taniec w Lublinie, Festiwalu Kalejdoskop w Białymstoku, Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca Scena Otwarta w Tarnowie, XVII i XVIII Festiwalu Tańca w Kielcach. Wykładowczyni tańca na UMFC i w Niepublicznej Szkole Sztuki Tańca w Białymstoku (2018-2022). Obecnie pracuje w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej w Łodzi i prowadzi praktykę terapeuty ruchowego. Twórczyni warsztatu prozdrowotnego „Zdrowy Tancerz”, w którym edukuje i obala mity z zakresu świadomości ciała w tańcu, oraz podcastu o tym samym tytule. Współtwórczyni kolektywu UNITED LIMBS, z którym organizowała warsztaty, konferencje, jamy taneczno-muzyczne. W latach 2020–21 koordynatorka Festiwalu Kalejdoskop – jednego z najstarszych festiwali tańca współczesnego w Polsce. Laureatka ogólnopolskich konkursów choreograficznych. Stypendystka KPO i MKiDN.
Sebastian Olczyk – Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Feliksa Parnella w Łodzi. Laureat tytułu Młody Tancerz Roku 2025 oraz wielokrotny zwycięzca polskich konkursów tanecznych. Zdobywca I miejsca na XXIII Ogólnopolskim Konkursie Tańca im. Wojciecha Wiesiołłowskiego w Gdańsku. Wystąpił w choreografiach Izabeli Zawadzkiej nagrodzonych m.in. I miejscem na VII Ogólnopolskim Konkursie Młodych Choreografów (z zaproszeniem na staż w Zespole Pieśni i Tańca „Śląsk”) oraz III miejscem i nagrodą specjalną w Warszawskim Konkursie Choreograficznym, prezentowanych następnie na Festiwalu Kalejdoskop w Białymstoku i Międzynarodowych Spotkaniach Teatrów Tańca w Lublinie.
Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia artystyczne. Otrzymał także stypendium na siedmiotygodniowe warsztaty w Joffrey Ballet School w Nowym Jorku oraz zaproszenie na staż w zespole tańca współczesnego ICK Amsterdam. Obecnie jest tancerzem Teatru Wielkiego w Łodzi.
wykonanie: Sebastian Olczyk
choreografia: Izabela Zawadzka
muzyka: Kompromat
czas trwania: 1’49 min
Oskar Kusiołek, Karolina Klasa, Nicola Gremplica: Nikt znikąd
Obraz przedstawiający historię trojga ludzi, którzy szukają prawdy o samych sobie we współczesnym świecie. Łączy ich wspólny cel, ale każdy z nich chce go osiągnąć w inny sposób. To moment, w którym zachodzi potrzeba zaufania pozostałym. Muszą nauczyć się współpracować i wspierać się nawzajem. „Nikt” czyli wizerunek człowieka, który nie znaczy nic dla społeczeństwa jako indywidualna jednostka. Dopiero w momencie nawiązania współpracy z innymi odkrywa tak naprawdę, kim jest.
Oskar Kusiołek – tancerz, choreograf i nauczyciel tańca współczesnego. Absolwent kierunku aktor teatru tańca na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, gdzie ukończył studia licencjackie i magisterskie.
Autor choreografii Nikt znikąd, nagrodzonej na V Warszawskim Konkursie Choreograficznym (2024) oraz III edycji konkursu „CIAŁO wzRUSZONE” (2025). Brał udział w licznych projektach artystycznych i festiwalach tanecznych, m.in. Międzynarodowej Konferencji Naukowej Devised Theatre / Dance Theatre w Katowicach, Credence Dance Festival w Macedonii oraz III Międzynarodowy Festiwal Teatrów Lalek ,,Klasyka Od-Nowa” w Będzinie. Współpracował z Kieleckim Teatrem Tańca, Teatrem Tańca Zawirowania, Katowice Miasto Ogrodów oraz Zespołem Państwowych Szkół Artystycznych w Zakopanem. Na co dzień pracuje jako instruktor tańca współczesnego w Katowicach. Prowadzi warsztaty taneczne w całej Polsce, dzieląc się doświadczeniem z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. W swojej pracy koncentruje się na relacji między ruchem, energią i emocją. Postrzega taniec jako formę oczyszczenia i poznania siebie. Przestrzeń, w której ciało staje się narzędziem wyrazu i komunikacji.
czas trwania: 8’38 min
Marina Sato: Escape room
Inspiracją do stworzenia tej choreografii była seria filmów o tym samym tytule. Głównym założeniem jest dotarcie do celu poprzez pokonanie przeszkód, znajdujących się w poszczególnych pokojach. Podążając za tą myślą, żaden ruch nie jest przypadkowy i jest odzwierciedleniem elementu gry.
Marina Sato – od ponad 11 lat tancerka Teatru Tańca Chassemi działającego przy Szkole Tańca i Ruchu Chassemi w Lublinie, pod kierownictwem Emilii Osińskiej-Marczak oraz Justyny Ćwiklińskiej-Ignatiuk. Brała udział w spektaklach „Granica” i „_OBIE_TY”, chor. Justyna Ćwiklińska-Ignatiuk oraz „Light and desire” chor. Collen Thomas, prezentowanego w ramach XXVII Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca w Lublinie. Miała również okazję dwukrotnie występować podczas pokazów prac dyplomowych w Akademii Muzycznej w Łodzi w spektaklach „Aqua” chor. Justyna Ćwiklińska-Ignatiuk oraz „Niewysłowiona chęć ucieczki” chor. Wiktoria Uziębło. Była również częścią performansu w reżyserii Pawła Passiniego, realizowanego w ramach zwycięskich starań Lublina o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2029. Wielokrotnie prezentowała się podczas Lubelskiej Sceny Tańca zarówno w choreografiach grupowych, jak również solowych własnego autorstwa oraz innych przedsięwzięciach artystycznych. Jest laureatką nagród solowych w autorskich choreografiach na takich festiwalach jak: Ogólnopolski Festiwal Tańca Współczesnego „Kontrasty” w Mielcu, Ogólnopolski Konkurs Taneczny „Miniatury” w Lublinie czy Ogólnopolski Festiwal Tańca „Intermedium” w Krośnie.
Maja Strokoń: (un)controlled flow
„(un)controlled flow” to podróż przez momenty, w których ruch balansuje na granicy improwizacji i precyzji, instynktu i świadomej decyzji. Swoboda splata się z formą w nieustannym przepływie.
Ciało porusza się jak rzeka – chwilami płynie spokojnie i łagodnie, a zaraz potem porywa je rwący nurt emocji. Przepływ ruchu jest świadomą decyzją, ale ciało ulega siłom grawitacji, rytmowi oddechu i emocjom.
Maja Strokoń – od 2016 roku tancerka Teatru Tańca „AleToNic” działającego przy Domu kultury SCK w Mielcu. Ma na swoim koncie nagrody indywidualne za swoje autorskie choreografie solowe („Before”, „From the beginning”, „Waiting for my turn”, „(un)controlled flow”) oraz prestiżowe nagrody zespołowe, które zdobywała wraz z zespołem na ogólnopolskich przeglądach, festiwalach i konkursach.
Uczestniczka warsztatów z różnych technik tańca (modern, contemporary, jazz, improwizacja, hip-hop, balet, comercial). Szkoli się u choreografów z Polski (m.in. Anna Karcz, Paweł Michno, Katarzyna Zakrzewska, Ilona Gumowska, Dominik Olechowski, Martyna Andrzejczak, Małgorzata Ziółkowska), jak i z zagranicy (m.in. Sergio Reis, Jowha Van de Laak, Christin Olesen, Emiliano Jimenez, Roman Varava, Ainsley Ricketts, Braylon Browner.
choreografia i taniec: Maja Strokoń
Maja Bilek: Fig Tree
Wyobrażałam sobie, że siedzę na tym drzewie i umieram z głodu, ponieważ nie mogę w żaden sposób zdecydować się na to, którą figę zerwać. Miałam ochotę na wszystkie, na absolutnie każdą z tych fig z osobna, ale zerwanie jednej oznaczało automatycznie rezygnację z pozostałych, więc siedziałam, aż figi zaczęły się marszczyć, czernieć i jedna za drugą spadały na ziemię.
Sylwia Plath „Szklany Klosz”
Wewnętrzne zmagania… Stoję przed presją podejmowania kluczowych decyzji życiowych. Poszukuję odpowiedzi na pytania, balansując pomiędzy różnymi możliwymi ścieżkami, które mogłabym obrać. Staję naprzeciw własnej opowieści…
Maja Bilek – absolwentka kierunku Taniec Współczesny na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Ukończyła kurs choreografii scenicznej pod opieką Iwony Olszowskiej w Krakowie. Obecnie kontynuuje swoją naukę na programie tanecznym DART w Berlinie. Występuje jako tancerka w spektaklach Polskiej Opery Królewskiej, m.in. we „Włoszce w Algierze” i „Halce”. Tańczyła w spektaklach Izadory Weiss, m.in.: „Azyl” oraz w spektaklu Gosi Mielech „Libertas”. Bierze udział w licznych projektach artystycznych, performatywnych i festiwalach tańca. Swoją etiudę „Fig tree” zaprezentowała na festiwalu Solo Duo w Rozbarku oraz na Sferze Ruchu w Toruniu.
muzyka: Philip Glass „Etude No.2”, Etta James „My Heart Cries”
czas trwania: 8 min
Julia Buczyńska: Sometimes I Hear My Voice
But what if I’m a mermaid
In these jeans of his with her name still on it?
Hey, but I don’t care
'Cause sometimes I said sometimes I hear my voice
And it’s been
Here
Silent all these years
„Sometimes I Hear My Voice” to ruchowa próba wyzwolenia kobiecego ciała z kategorii estetycznych, kontekstów narracyjnych i legislacyjnych narzucanych przez męskie spojrzenie – wciąż dominujące w sztukach plastycznych, kulturze, popkulturze i życiu społecznym. To również osobista opowieść o walce o prawo do sprawczości oraz akceptacji i miłości do własnego ciała, bez względu na stopień sprawności i walory wizualne.
Ola Komarnicka – choreografka, pedagożka i teoretyczka tańca. Absolwentka magisterskich studiów choreograficznych i podyplomowych studiów teorii tańca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, magisterskich studiów filologicznych na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie oraz Rocznego Kursu Choreografii Eksperymentalnej. Autorka kilkudziesięciu etiud, spektakli oraz choreografii do widowisk performatywnych, filmów tańca i pokazów mody. Laureatka konkursów, m.in. 1. miejsca w Ogólnopolskim Konkursie Choreograficznym Małych Form Po:Ruszeni czy Nagrody Głównej i Nagrody Choreograficznej Ogólnopolskich Konfrontacj Tańca Współczesnego CODA. Obecnie działa jako freelancerka, autorka niezależnych projektów choreograficznych i interdyscyplinarnych; współpracuje z Wydziałem Tańca UMFC – jako wykładowczyni oraz choreografka Chopin University Dance Company. W bieżącym sezonie artystycznym opracowała spektakl „Unboxing” dla B’cause Dance Company i niezależny spektakl teatru tańca „Szepty niewysłuchane”, a jej etiuda „Don’t Let It Die” znalazła się w programie Solocoreografico International Solo Dance Festival we Frankfurcie.
Julia Buczyńska – absolwentka studiów o specjalności Taniec współczesny na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. W latach 2016-2018 kształciła się w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej im. Janiny Jarzynówny-Sobczak w Gdańsku. Obecnie jest tancerką zespołu B’cause Dance Company, do tej pory występowała w spektaklach: „Homesick | Sick Home”, „Kepler 22b”, „Urodziny” oraz „Cicho, ciszej, zgiełk” w choreografii Bartka Woszczyńskiego oraz „Klif” Jakuba Mędrzyckiego. Jako asystentka choreografa pracowała również przy tworzeniu spektaklu „Re|turns”. W 2023 roku zatańczyła tytułową rolę w spektaklu „Antygona” Izadory Weiss. W 2021 roku otrzymała wyróżnienie za współtworzony duet w konkursie choreograficznym na utwór do muzyki kompozytora polskiego organizowanego przez ZAiKS. Jej choreografia „One Lover Left” została uhonorowana nagrodą specjalną na Brussels Dance Contest 2023.
kreacja i wykonanie: Julia Buczyńska
choreografia: Ola Komarnicka i Julia Buczyńska
muzyka: Ryoji Ikeda „Luxus 1-3”; Tori Amos „Silent All This Years”
czas trwania: 6 min
Zuzanna Strugacz: Take five
Stań tutaj, wybierz swój lepszy profil, nie mrugaj, wstrzymaj oddech, bądź kimś, zmieniaj role, przejdź do następnego, scrolluj dalej, okay, weź chwilę przerwy…
Zuzanna Strugacz – dyplomowana tancerka, ukończyła Krakowską Akademię Tańca L’Art de la Danse. Swoją edukację kontynuowała w Performing Arts Research and Training Studios (P. A. R. T. S.) w Brukseli, a następnie w Elephant in The Black Box Junior Company w Madrycie występując wraz z zespołem w choreografiach Jean Philippe Dury oraz Marco Goecke. Współpracowała także z B’cause Dance Company, występując w spektaklu „Cicho, ciszej, zgiełk”, z H.art Company przy spektaklu „The Symphony of The Whispering Walls” i „CIEŃ” , z Jakubem Mędrzyckim przy spektaklu „Moving lands” oraz pełniła funkcję asystentki choreografów przy premierze spektaklu „BIOLAND” w choreografii Megan Doheny i Ilja Nikurov. Zuzanna jest również stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego XVIII edycji Programu Młoda Polska na rok 2021.
Brała udział w wielu warsztatach z zakresu tańca współczesnego takich jak Share Workshop (Berlin), Hasadna Summer Waves (Tel Aviv), IDD Intensive (Rotterdam) czy NDT Summer Intensive (Haga). Solo „Take five” było prezentowane podczas półfinału konkursu Brussels Dance Contest 2025 w Belgii.
muzyka: The Dave Brubeck Quartet
czas trwania: 5:30 min
Teatr Tańca Zmysł: Utkane (fragment spektaklu)
Człowiek zawsze pozostaje w relacji – z kimś, do czegoś. Uwikłany w sieci więzi: jednych luźnych, innych nierozerwalnych; jednych bolesnych, innych kruchych. W jego życiu wciąż przeplatają się inni ludzie – czasem przypadkiem, czasem z pełnym zamiarem.
wykonanie: tancerki Teatru Tańca Zmysł
reżyseria i choreografia: Adrianna Sawczak
muzyka: Michał Nazimek i muzycy

Ceny biletów
Kasa Centrum Kultury
Aktualne godziny pracy kasy znajdują się w zakładce Kontakt.
tel: 81 466 61 40
oraz: 728 474 209
Kontakt mailowy:
kasa@ck.lublin.pl
Bilety dostępne także online
Miejsce
Kontakt
e-mail: taniec@ck.lublin.pl
tel: 81 466 61 46