Przejdź do treści
Czytelnia Dramatu

Młody Dramat: Czarownice – czytanie performatywne

19:00 - 10.12.2023 - Sala Czarna - wstęp wolny - więcej
Czytelnia Dramatu

Młody Dramat: Czarownice – czytanie performatywne

19:00 - 10.12.2023 - wstęp wolny - więcej

Czytelnia Dramatu zaprasza na trzecie z cyklu czytań scenicznych „Młody Dramat”, gdzie reżyserzy młodego pokolenia zaprezentują na scenie najnowsze teksty polskich dramaturgów.

Pewnego razu trzy kobiety spotkały się w pewnym miejscu i zaczęły mówić. Póki mówiły, istniały. Wiedziały, że gdy ich opowieść się skończy, skończą się też one. (…) Opowiadały więc o dzieciach, o bólach, o świństewkach, o miłości, żeby przetrwać. Wiedziały, że jeśli historyjka spodoba się, jeśli ktoś zechce słuchać, doczekają poranka.

Magdalena Drab „Czarownice”

Trzy kobiety spotykają się w zakładzie kosmetycznym, by oddać się rytuałom i zatroszczyć o siebie. Każda z nich to osoba dotknięta innego rodzaju problemami, ale każda jest typem kobiety, którego społeczeństwo w jakiś sposób się boi i który marginalizuje. Trzy współczesne czarownice poprzez opowieść, niczym Szeherezada walczą o uwagę i prawo do istnienia.

Zdjecie przedstawia portret mężczyzny w zielonej bluzie. Światło pada na połowę twarzy, druga połowa jest zaciemniona.

Daniel Adamczyk – reżyser teatralny, animator kultury, założyciel lubelskiej Czytelni Dramatu. Zrealizował ponad 40 przedstawień teatralnych, w tym czytań performatywnych oraz projektów interdyscyplinarnych. Już podczas studiów polonistycznych na UMCS (specjalizacja teatrologiczna) w Lublinie założył teatr Scena 21. Był członkiem zespołu Sceny Plastycznej KUL Leszka Mądzika, przez niemal 5 lat związany z EOPT „Gardzienice”, gdzie ukończył Akademię Praktyk Teatralnych i brał udział w spektaklu („Znak Kaina”, w reż. J. Brennana), był kuratorem i współorganizatorem 3. edycji Festiwalu Teatrów Błądzących, Studenckiego Ogólnopolskiego Festiwalu Teatralnego „Kontestacje”. W Teatrze Czytelni Dramatu wyreżyserował spektakle: „Wejście smoka. Trailer” na podstawie dramatu M. Pakuły, „W imię ojca i syna” wg tekstu Sz. Bogacza (spektakl otrzymał główną nagrodę na festiwalu Letnia Scena w Łodzi w 2014), „Ony” na podstawie sztuki M. Guśniowskiej (spektakl otrzymał m.in. nagrodę za Najlepszy Spektakl w 21. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej, Nagrodę Publiczności festiwalu R@port w Gdyni), „Miasto Dada” na podstawie tekstu pisanego wspólnie z poetą Wojciechem Duninem-Kozickim, oraz przedstawienia dla dzieci: „Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i stołek”, „Bajki Wilde” wg bajek Oscara Wilde’a w Teatrze im. H.Ch. Andersena. Trzykrotny stypendysta Prezydenta Miasta Lublina. Obecnie związany z Centrum Kultury w Lublinie. Otrzymał nagrodę za dorobek artystyczny oraz nagrodę jubileuszową za 10 lat działalności artystycznej od prezydenta Miasta Lublin. W 2021 roku zrealizował dwa projekty stypendialne. W ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, wraz z muzykami i śpiewakami związanymi z muzyką tradycyjną, stworzył projekt teatralny „Memento Mori Dance Club”, oparty na polskich tradycyjnych pieśniach pogrzebowych. Stypendium Prezydenta Miasta Lublin pozwoliło mu zrealizować projekt interdyscyplinarny „Co wolność?” do którego zaprosił młodych artystów Lublina. Od wielu lat prowadzi zajęcia dla dzieci, młodzieży i dorosłych, realizuje projekty interdyscyplinarne w różnych miejscach w Polsce, współpracując m.in. ze Stowarzyszeniem Dla Ziemi, fundacją „Muzyka Kresów” czy Galerią BWA w Sanoku. W lutym 2022 w Teatrze Czytelni Dramatu odbyła się premiera spektaklu „KONGRES FUTUROLOGICZNY” na podstawie powieści Stanisława Lema, który znalazł się w finale programu Teatr Polska. Spektakl otrzymał nagrodę specjalną za muzykę w Konkursie na inscenizację dawnych dzieł literatury polskiej „Klasyka żywa”. Od czerwca 2022 pracuje również na stanowisku Pełnomocnik dyrektora do spraw programowych w Teatrze im. Juliusza Osterwy w Lublinie. Otrzymał medal prezydenta miasta Lublina z okazji obchodów Międzynarodowego Dnia Teatru.

Czarno-białe zdjęcie. Przedstawia młoda kobietę, która patrzy przed siebie i się uśmiecha. Usta ma pomalowane ciemną szminką.

Magdalena Drab – aktorka, dramatopisarka, reżyserka, felietonistka w miesięczniku „Teatr”. Od 2020 roku pedagog Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego Filii we Wrocławiu. Od 2014 roku jest związana z Teatrem Modrzejewskiej w Legnicy, gdzie współpracowała z takimi reżyserami jak: Piotr Cieplak, Jacek Głomb, Ondrej Spisak, Anna Augustynowicz czy Piotr Ratajczak. Jest współzałożycielką Fundacji Teatr Zamiast, gdzie wyreżyserowała takie spektakle jak Targowisko, czyli dzieje rozkładu pana H. (2014), Miasto Ł. (2014) oraz monodram Alberta Pyśka Motyl – publiczna egzekucja z muzyką na żywo (2017). W tym samym roku miała miejsce premiera jej autorskiego monodramu Curko Moja Ogłoś To – rytmizowany biuletyn z wystawy Marii Wnęk, który przyniósł jej liczne nagrody. m.in. główną nagrodę w I Konkursie na Najlepszy Spektakl Teatru Niezależnego „The Best Off”, dwie nagrody na Festiwalu OFTeN w Ostrowie Wielkopolskim, nagrodę aktorską na 9. Koszalińskich Konfrontacjach Młodych „m-teatr”, wyróżnienie na Toruńskich Spotkaniach Teatrów Jednego Aktora, wyróżnienie na Festiwalu „Kontrapunkt” w Szczecinie oraz wyróżnienie aktorskie na Kaliskich Spotkaniach Teatralnych. Jest autorką ponad dwudziestu sztuk teatralnych. Za dramat Słabi. Ilustrowany banał teatralny zdobyła Gdyńską Nagrodę Dramaturgiczną oraz Alternatywną Gdyńską Nagrodę Dramaturgiczną w 2017. Zdobyła również wyróżnienie za sztukę Historia zapominania w Konkursie „Niepodlegli” zorganizowanym przez Teatr Polski w Warszawie, II nagrodę za sztukę Patoformy w Konkursie STREFY KONTAKTU organizowanym przez Teatr Współczesny we Wrocławiu oraz nagrodę za dramaty Dzielni chłopcy i Wyzwolenia w Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej. Jej sztuki były tłumaczone na język francuski, czeski i rosyjski. W 2018 roku wystawiła na scenie w Legnicy swój dramat Dzielni chłopcy. Wyreżyserowany przez nią Ptak w Teatrze Polskim im. H. Konieczki w Bydgoszczy otrzymał nagrodę specjalną w Konkursie „Klasyka Żywa”. Spektakl „Mury krzyczą albo uliczna śpiewka” uzyskał wyróżnienie w nurcie OFF na 41. PPA we Wrocławiu. W 2019 roku otrzymała nagrodę WARTO. W 2020 roku uzyskała nominację do Paszportu Polityki w kategorii Teatr oraz wyróżnienie ZŁOTY PROLOG.

Magda Drab „Czarownice” – czytanie performatywne
reżyseria: Daniel Adamczyk; czytają i performują: Anna Dudziak, Natalia Sacharczuk, Jowita Stępniak; produkcja: Małgorzata Lisowska-Źrebiec W czytaniu został wykorzystany horyzont autorstwa Iwony Bandzarewicz

Zadanie finansowane ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach
Programu Przestrzenie Sztuki, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. Lokalnym operatorem programu jest
Centrum Kultury w Lublinie.

Ceny biletów

wstęp wolny

Kasa Centrum Kultury

Aktualne godziny pracy kasy znajdują się w zakładce Kontakt.

tel: 81 466 61 40
oraz: 728 474 209

Kontakt mailowy:
kasa@ck.lublin.pl

Bilety dostępne także online

Miejsce

Sala Czarna

Centrum Kultury w Lublinie
Peowiaków 12
20-007 Lublin
Zobacz wskazówki dojazdu

Kontakt

Czytelnia Dramatu

e-mail: czytelnia.dramatu@gmail.com

Młody Dramat: Czarownice – czytanie performatywne

10-12-2023 - wstęp wolny - więcej

Akceptuje postanowienia regulaminu.

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl