Inicjatywa choreograficzna zrodzona z potrzeby ruchu ciała 'niesamodzielnego’; ciała, które samo nie jest w stanie wyprodukować własnego sensu i własnej jakości, które do istnienia potrzebuje osobnego organizmu, rzeczy, partnera, kolektywu.
Materiał powstały podczas rezydencji na Maat Festival to pierwszy szkic projektu poświęconego eksplorowaniu figury Pasożyta-Performera w grupachy, lub, jak w tym wypadku, rzeczy: rzecz(y) pospolitej i jej naskórka.
Sytuacja prezentowna w Lublinie skupi się wokół tematu bezpieczeństwa, strategii ochrony przed inwazją, izolacji jako najprostszego mechanizmu reakcji obronnej. Pasożyt postrzegany jako najniższa forma istnienia zarówno w świecie kultury jak i natury, to jednostka podejrzana, promująca zależność, nierówność i asymetrię i zagrażająca społeczności. I to jest jego wkład w historię i w ewolucję. Bez ingerencji patogena organizm pozostaje w stanie doskonałej równowagi, w bezruchu, historia zatrzymuje się.
Według filozofa Michela Serres działanie pasożytnicze poprzedza, a nawet jest warunkiem każdej relacji: jeśli gdziekolwiek istnieje jakakolwiek równowaga, wtargnięcie pasożyta do środka systemu natychmiast prowokuje różnicę. System natychmiastowo reaguje i zaczyna się zmieniać. Czas zaczyna płynąć
pomysł na serię: Anita Wach; koncept, realizacja, wykonanie: Tuka/Wach; video: BB
Ceny biletów
Kasa Centrum Kultury
Aktualne godziny pracy kasy znajdują się w zakładce Kontakt.
tel: 81 466 61 40
oraz: 728 474 209
Kontakt mailowy:
kasa@ck.lublin.pl
Bilety dostępne także online