Motywacją do stworzenia spektaklu jest niepokój spowodowany zbytnim przekonaniem o stałości tej formy i jej jedynej prawidłowości.
Spójrzmy dzisiaj na ciało ludzkie. Oto skończona, wszystkim znana forma. Para kończyn górnych, para kończyn dolnych, harmonijna symetria, u czoła korpusu osadza się głowa, poniżej tułów – najcięższy z elementów. Produkcja taśmowa człowieka. Nie można jednak założyć, że każda sylwetka jest fabrycznie identyczna. Ludzie odróżniają się od siebie pod względem fizyczności, mają różne kolory skóry, włosów, różne kształty ciała, różne kontury twarzy, wszystkie jednak te cechy są ludzkie. Wynika z tego, że istnieje więcej niż tylko jeden sposób fizycznego bycia człowiekiem.
Motywacją do stworzenia spektaklu jest niepokój spowodowany zbytnim przekonaniem o stałości tej formy i jej jedynej prawidłowości. Spektakl jest studium ciała, rozłożeniem go na czynniki, dekonstrukcją i sprawdzeniem co ta zmiana daje; uzyskaniem pełnego obrazu tkanek człowieka poprzez zmianę perspektyw: od nieświadomej, codziennej obecności ciała w jego okrojonej funkcjonalności – widzialnego i niezauważalnego zarazem, poprzez otwarcie wszelkich jego wymiarów, ku zmysłowej dotykalności. Puzzle cielesne na 1000+ sztuk; plastelina członków; quiz na inteligencję ciała. Wzięcie pod lupę ciała jako określoną formę, którą pragniemy poddać destrukcji. Jak dekompozycja ciała wpłynie na jego postrzeganie? Czy nadal będzie to akceptowalna forma czy już raczej destrukt. Czy ciało pozbawione przyjętego kanonu jest wstanie się zasymilować z otoczeniem oraz ze swoją nową strukturą.
koncepcja, choreografia, wykonanie: hertz haus; muzyka: rival consoles – untravel, balanescu quartet – life and death, murcof – cielo, caterina barbieri – sotrs, fulana – sin amor, gilla band – prolix, orquestra francisco canaro – poema, walter wanderley – meditation, tzusing – post-soviet models, tzusing – flow states; kostiumy: hertz haus; współpraca artystyczna: artur bieńkowski; zdjęcia: anna zglenicka; czas trwania: 60 min; producent: gdański festiwal tańca, zakład kulturalny; premiera: 05.09.2020 gdański festiwal tańca
Ceny biletów
Kasa Centrum Kultury
Aktualne godziny pracy kasy znajdują się w zakładce Kontakt.
tel: 81 466 61 40
oraz: 728 474 209
Kontakt mailowy:
kasa@ck.lublin.pl
Bilety dostępne także online
Miejsce
Kontakt
e-mail: taniec@ck.lublin.pl
tel: 81 466 61 46